Skip to content

Tack för att du väntar

11 mars, 2017
tags:

Jag hatar att ringa samtal, men tio år av journalistande har gjort det mycket mer uthärdligt.

Något som dock aldrig blir bättre är att sitta i telefonkö. Och då undrar jag varför vissa företag envisas med att göra det ännu värre? Kör bara musik! Ha  inte avbrott hela tiden för att berätta för mig att jag är kvar i kön och att du uppskattar att jag väntar. Jag kommer rycka till och tro att det är min tur och sen bli arg. Eventuellt, eventuellt, kan det vara ok att berätta att det går framåt, men inte om du bara säger SNART ÄR DET DIN TUR HEJ HEJ HA DET BRA. Spela musik, och så när det blir tyst vet jag att nu får jag strax prata med en trött receptionist.

En annan störig grej är att folk inte är konsekventa i formuleringarna. Betyder ”en person före dig” att den personen just nu pratar med nån och sen är det min tur, eller att det är en person före mig i kön som ska få hjälp och sen får jag det? Förvirra inte mig!

No comments yet

Kommentera

