Skip to content

Skrock

10 mars, 2017
tags:

Jag tänker på mig själv som en ganska rationell människa, men jag har typ små skrock-grejer för mig ibland ändå. Vissa av dem är ganska roliga för de är egentligen inte mitt skrock utan jag lägger inte nycklar på bordet för att mamma blir sur om man gör det för det betyder otur. Andra saker har jag inte ärvt av henne, t.ex. tittar jag mig inte i spegeln om jag vänder om när jag glömt nåt.

En grej som jag fått med Handendär på är att man måste Sitta när man ska åka någonstans. Innan man lämnar hemmet eller hotellet så sitter man ner i några ögonblick och är tysta, och så ställer sig den yngsta personen upp först och sen åker man. Min mormor bad alltid en bön då, det är det som det egentligen handlar om, att man ska be en bön för säker resa och/eller återvändande, men jag bara sitter. Obs: Det är inte till för att man ska komma på det man har glömt. Fixar man saker måste man sitta igen. Det är det allra sista man gör. Det är egentligen inte så att jag tror att något kommer hända om man inte gör det, det är bara en ritual.

Jag måste också när jag flyger säga till honom att jag älskar honom. Antingen så säger jag det innan vi lyfter, eller så messar jag. Det är för att han ska veta det ifall jag kraschar. Rimligt.

(Eventuellt är jag sådär fån-rationell också att jag måste behärska mig för att inte berätta varför vissa skrock-saker har logisk bakgrund.)

No comments yet

Kommentera

