Skip to content

Pillerill och livskvalitet

6 februari, 2017

piller

Jag tog den här bilden i morse och tänkte instagramma den med nån text i stil med ”Livskvalitet i tre små piller” men så tänkte jag att det kanske behövs lite mer nyans och information än så.

Det här är pillren som jag tar i princip varje morgon. P-piller, 50 mg Sertralin, 30 mg Ritalin. P-piller främst för att jag har väldigt jobbig mens, Sertralin som ångestdämpande, Ritalinet mot ADHD (otippat). Ritalinet tar jag inte varje varje dag, men de flesta. Jag har ätit P-piller sen jag var sexton, men pausade ett tag för ett par år sen och kan rapportera att nej, jag vill inte leva utan dem. Sertralin har jag ätit i tre-fyra år och Ritalin i typ två, och jag vet att det är väldigt stor skillnad på mitt liv med och utan.

Visst, jag kan leva utan dem alla tre. Men de gör stor skillnad för mig och jag förstår inte varför jag skulle välja bort dem bara för att de är mediciner eller kemikalier eller för att jag medicinerar bort mina problem eller vad man nu vill kalla det. Ja, jag medicinerar bort problem, varför skulle jag inte göra det? Det finns saker jag kan göra ”själv” som kan hjälpa till viss del, men det hjälper inte lika mycket och om jag istället gör dem tillsammans med tabletterna så funkar det mycket bättre.

Kroppen är korkad och ibland måste man motarbeta den, så är det bara.

No comments yet

Kommentera

