Skip to content

Så går ett år…

20 december, 2016

Igår var det ett år sen jag färgade håret lila. I veckan var det två år sen vi flyttade till huset. Tiden tickar på, även när man inte har specifika händelser för att markera det. Men de dyker upp då och då. Jag fyllde 34. Handendär fyller 34 i vår. Vi har varit ihop i sju år. Nästa år firar vi sex år som gifta – sockerbröllop!

Vad har jag gjort i år då? Jag har släppt 40 podd-avsnitt, om jag räknar rätt. Skrivit klart och gett ut en bok, som gått bra och uppskattats. Fått arbetsstipendium som jag tänkte använda för att bli klar med min roman i vår. Kanske. Hoppas jag. Har också plan på en till bok med Galago.

Jag har jobbat på Metro, skrivit krönikor, gjort radio, gjort TV, gjort författarbesök och föreläsningar och pratat på konferens i Belgrad och sålt muggar och garnskålar. Varit sjuk och frisk och trött och pigg och fångat Pokémon.

Så. Ja. Jag ska försöka skriva nåt om nästa år. Kanske.

No comments yet

Kommentera

