Skip to content

We’ll always be bosom buddies

22 oktober, 2016

I veckan informerade Facebook mig om att det var fyra år sedan vi fick hem Tesla. Lilla monstret, som tuggar på sängbord och petar på allt och kärleksdreglar när det blir för mysigt och tuggar kärleksfullt på ens fingrar och växlar blixtsnabbt mellan att attack-gosa och fly iväg i hundratusen kilometer i timmen och lyckats smita ut två gånger och generellt försöker se till att vi inte får för lågt blodtryck.

ska%cc%88rmavbild-2016-10-21-kl-10-33-13

(20 oktober 2012. Hon ser nästan snäll ut.)

Det betyder ju också att det är snart fem år sen vi var tvungna att avliva Esme. Fy fan.

Jag berättar relativt ofta hur gammal Saskia är, för folk frågar när man har katt. (Hon är tretton och ett halvt.) Men det är som att det inte slagit mig att jag ju då har haft henne i typ tolv och ett halvt år? Det är faktiskt helt sanslöst länge. Verkligen jättejättelänge. Hon är min längsta relation efter Annan, och den som jag bott med längst förutom päronen och lillebror. Hon har varit en del av mer än en tredjedel av mitt liv.

ska%cc%88rmavbild-2016-10-21-kl-10-33-29

(20 oktober 2016.)

Det är knasigt att tänka på att när jag fyller femtio kommer hon vara trettio. (Tyst.)

No comments yet

Kommentera

