Skip to content

Postmässe-whatnot

27 september, 2016

bokmassekollage.jpg

Intensiv bokmässa. Frustrerande, också — jag såg ganska lite av svartklädda puckon eller civilklädda idioter, men det är ändå så bisarrt hur helgen blev om man inte bara tittade på högar med böcker eller mässkavajer. Jag funderade innan på om jag skulle stanna hemma som en markering (jag är bara en person, och inte särskilt känd eller relevant — men alla personer är bara en person och en gånger många är många) eller om jag inte ville låta folk hålla mig borta (men igen, se ovan) och dessutom PMS på det… Jag vet fortfarande inte vad som är rätt eller fel beslut.

Jag åkte, i alla fall, och pratade om feminism och aktivism och gemenskap och historia och garnsamlande och slöjdhyfs och massa andra saker på och utanför mässan. Så på ren boknivå är humöret högt. Träffade trevliga läsare och människor som glatt upptäckte boken på plats, signerade, såg den fina tygpåsen varstans i vimlet.

Nu är jag fortfarande lite trött, men glad. Funderar på livet, så där som man gör.

One Comment leave one →
  1. Jeane permalink
    29 september, 2016 10:51 e m

    Grattis till boken! On a different note – vilket är det tealfärgade nagellacket på din instagram, som lades upp för några veckor sedan? Jag har en uppsättning teallack, men känner inte igen just den nyansen. (I gengäld kan jag tipsa om Butter Londons ”Slapper”, som är fin).

Kommentera

