Skip to content

Sju steg av hårfärgande?

5 maj, 2016
tags:

Viss igenkänning och viss inte alls i den här videon. Eftersom jag är envis och dum och snål, kanske.

Mina sju steg:

1: Få för mig att jag ska bli lila.

2: Tänka att jag måste vänta pga jobb och vuxen.

3: Bli frilansare. Inte orka vänta mer.

Eller okej, det kanske är lite för långt bakåt.

1: Tycka utväxten börjar kännas lite sunkig.

2: Vänta lite till.

3: Bestämma om jag orkar bleka utväxten eller bara ska dänga i lila och dra ut på det lite till.

3A: Leta desperat efter hårfärg på internet.

3B: Smörja in hår och hårbotten med kokosolja och vänta några timmar. Annars gör det ont att bleka.

3C: Bleka utväxten. Missa några fläckar. Ibland be Handendär om hjälp.

4: Kladda hela huvudet med färg. Missa några ställen, få färg på några ställen på huden jag inte vill ha den.

5: Tvätta ur färgen, få kramp i ryggen av att stå lutad över badkaret länge och skrubba, kolla hur färgen blev den här gången.

6. Vara fin men lämna lila spår efter mig på örngott och handdukar i olika utsträckning beroende på vilken färg det är.

7: Tycka utväxten börjar kännas lite sunkig…

No comments yet

Kommentera

