Skip to content

Resfeber. Resnormaltemperatur?

4 maj, 2016
tags:

Jag är liksom lite rastlös. Resesugen. Vi har bara varit hemma i en vecka och jag vill iväg någonstans. Se saker. Göra saker. Äta saker. Läsa böcker. Göra ingenting. Ta knäppa bilder.

Samtidigt är det här tiden då det är kanske som najsast i Stockholm och i vår trädgård. Så jag vill också ligga i en hängmatta och läsa böcker och göra ingenting.

Jag vill dra någonstans med en liten ryggsäck och typ två ombyten. Jag vill köpa en skruttig husbil. Jag vill åka tåg.

Jag vill dra upp mina egna morötter ur jorden och skölja bort jorden från salladsblad och äta solvarma jordgubbar.

Jag vill att min bok ska bli klar av sig själv.

No comments yet

Kommentera

