Skip to content

När vågar man tycka högt?

3 april, 2016
tags:

En till sak som slog mig efter Nour-föreställningen, apropå att hänga ut och folk som är en nära, är när folk man känner antingen väl eller lite sådär på internet gör saker som man kanske inte tycker är awesome. Och som man kanske i vissa fall också tycker har eller gör fel inom något man bryr sig om. Men så vill man inte göra dem ledsna eller starta en debatt eller, ja, hänga ut dem. Och på ett plan kanske man borde vara ärlig och prata om viktiga saker, men det är fan inte lätt.

Nu tänker jag inte så mycket på att typ läsa en bok som man tycker är helt okej, då kan man alltid hitta något snällt att säga. Men när man lite skulle vilja lyfta något som är kanske korkat, eller kanske elakt, eller kanske… fan. Svårt.

Ja, nu är jag nojig att folk ska läsa detta och tro det handlar om dem. Det gör det inte! Att jag inte sagt något eller säger något vagt behöver inte betyda att jag hatar något du gjort, det kan lika gärna vara att jag missat det, inte hunnit kolla, eller är för trött i hjärnan för att formulera något smartare än ”yay!”

(…Eller?)

No comments yet

Kommentera

