Skip to content

Nour!

2 april, 2016
tags:
nour

Handendärs mobil har så sjukt mycket bättre kamera än min!

I torsdags var jag och såg Nour el Refais föreställning En komisk depression på Södra teatern.

Satan vad bra det var. Jätteroligt och jättetungt om varandra, så mycket smarta saker och roliga saker och viktiga saker och ömma saker. Jag gick därifrån och kände lite att jag behövde lägga mig ner med mina känslor ett tag. (Jag gick och la mig och drömde mardrömmar istället.)

Det är så jävla strongt att prata om saker som är privata och känsliga, och att våga bestämma att man ska prata om människor som gjort en illa. Det är en svår balansakt och en som jag ibland funderar på — inte apropå att hänga ut arbetsgivare, utan mer människor som är en nära och som man kanske till och med kan behöva träffa igen och som är riktiga människor på ett annat sätt än en chef eller en uppdragsgivare.

Bonus: Niklas Wahllöfs recension i DN.

No comments yet

Kommentera

