Skip to content

Lila time!

28 mars, 2016
tags:

OK, dags att färga utväxten igen. Det har ju ändå gått en månad. Jag orkar inte bleka den den här gången, så jag bara kör i och så blir det som det blir.

När jag färgade håret förut, i sådär tio år, var ju utväxten min ständiga nemesis. Men nu är det liksom som att det är något med lila hår som nästan inbjuder att man har lite utväxt, utöver att det inte syns i lika stenhård kontrast som mot svart eller andra mörkare färger. Man ba ”jag är kreeeativ och lite friii, det är okeeej”. Eller nåt.

Ungefär som med trädgården, att alla säger att å, det måste vara så mycket jobb med den och jag tänker att ja, men bara om man bryr sig. Vilket eventuellt inte är rätt inställning men det funkar för oss.

Det är också ett äventyr med lila för att den första färgen jag köpte (Special Effects Pimpin Purple) har varit slut precis överallt på hela internet sen jag köpte den. Jag måste ha haft tur och kommit in exakt i en magisk kvart då den fanns tillgänglig. Så jag väntade och väntade, och borstade i det allra sista i flaskan precis i benan, och så gav jag upp och gick till en punkaffär i stan och köpte någon burk Manic Panic som inte satt särskilt bra och blektes till ljust blått — vilket i och för sig blev lite roligt ponnyaktigt och såg ut som att det kunde ha varit meningen.

 

hret

De blå tinningarnas charm

Nu har jag beställt och dängt i ytterligare en lila, också Special Effects men en annan nyans, och så får vi som sagt se hur det blir. Tjo och hej. Kreativ och fri. Och så vidare.

No comments yet

Kommentera

