Skip to content

Apropå vila

18 mars, 2016
tags:

Jag mår faktiskt ganska mycket bättre idag. Inte bara bättre än igår utan bättre än senaste veckan. Och en del av det är förstås antagligen att det hunnit gå tid, men jag tror att det också är för att jag faktiskt la mig ner och sov, inte bara körde på och igenom. Jag ställde till och med in ett viktigt möte, sket i andra saker som behövde göras, och la mig och sov. Gav kroppen en chans att ta igen sig. Lyssnade lite på den. Det var liksom dags för det.

Ibland går det för lång tid när jag bara tittar framåt mot någon annan vecka eller månad när saker ska lugna ner sig. Och så gör de aldrig riktigt det, för det hinner dyka upp annat. Den här veckan skulle ju vara lugn och stilla men jag bokade in saker ändå, plus bokjobb, plus att jag ju blev sjuk och skulle försöka ta det lugnt runt alla saker som inte var att ta det lugnt. Såatteh.

Men april. Då tar vi det lugnt. Eller?

No comments yet

Kommentera

