Skip to content

Lååånga förhållanden

13 mars, 2016
tags:

Apropå Romancepodden så kom vi förresten på under inspelning att alla fem medverkande är i långa förhållanden. Men det som jag också tyckte var roligt när jag tänkte på det sen var att trots att jag är äldst (om än inte med jättemycket) och varit gift ett tag så är mitt förhållande kortast. Vi hade TVÅ high school sweethearts-par i gänget. Vad är oddsen för det? (Det innebar också att när jag pratade om att vadå, man har ju varit singel och gjort dumheter så visade det sig att nä, det var väl mest jag.)

Jag och Handendär har varit gifta i fem år i sommar. Vilket känns lite knasigt. Det är ju inte superlänge, men då har man ändå varit gift ett tag. Det är ganska på riktigt. Vi har dock inte kommit till den där seven year itch som det pratas om, ens om man bara tar själva förhållandets längd — i november hade vi varit ihop i sex år. Vilket, som sagt, ganska länge men inte jättelänge?

Ibland känns det som att vi varit ihop typ jämt. Ibland känns det som att det gått kanske ett par år eller så, och så kommer jag på att nä, mer. Jag tror att det ändå är en bra grej, för han är liksom självklar för mig på ett väldigt tryggt sätt. Han finns där och jag tänker att han alltid kommer finnas där, vilket är konstigt för jag kunde inte ha föreställt mig något som skulle finnas där alltid, förutom familj och eventuellt ett par vänner. Jag trodde inte jag skulle träffa någon som jag ville vara med jämt. Och definitivt inte någon som ville vara med mig jämt. Jag har lite svårt att föreställa mig att vara, säg, femtio, men det som är lättast att föreställa där är att han kommer vara med. Det är bara så.

Usch, det känns nästan lite äckligt att säga det. Buäh, kärlek och lycka. Jättekonstigt.

No comments yet

Kommentera

