Skip to content

Pysselkrock

7 mars, 2016
tags:

Det är nåt ställe i boken där jag skojar om att det är svårt när ens intressen krockar, när man måste välja mellan att sticka eller måla naglarna.

Nästan detsamma gäller just nu fast med keramik. Det är inte särskilt nagel-anpassat, det här med drejande. Dels är det förstås bäst att hålla dem så korta som möjligt, så man inte fastnar och lämnar spår i leran. Och så flagar och lossnar nagellack raskt av både fukt och av friktion, och så blir naglarna torra och slitna av ungefär samma anledning. Jag skulle väl kunna måla och ta av varje gång innan jag åker till studion, men det känns lite fånigt.

Men! Jag fick ett gel-lack-besök i födelsedagspresent, så om ett par timmar ska jag i teorin ha på färg som ska sitta i ett par veckor och hålla extra bra. I värsta fall funkar det halvbra, men då vet jag i alla fall det. I bästa fall funkar det tokbra, och så vet jag det. För det känns ju lite tråkigt med nakna naglar. Lite ovant. Det vore kul att lösa den här krocken. Återkommer med rapport för eventuella andra keramik- och nagel-älskare.

2 kommentarer leave one →
  1. 7 mars, 2016 7:39 e m

    Eller så gör du det en del av din design, att dina keramikalster kan innehålla både nagelrepor och nagellacksflagor.

Kommentera

