Skip to content

Kladd kladd kladd

2 mars, 2016
tags:

12822519_1754494421449607_1492200644_n

Jag har ju drejat av och till i tio år, men bara på Drejstudions helg- och veckokurser. Då och då har jag kikat på möjligheterna att fixa en studioplats eller något sådant, för att kunna lägga mer tid på det. Det finns plats i ett hörn av garaget nu där jag skulle kunna ha en skiva, men det är bökigare med ugn.

Så lite ur ingenstans dök det upp möjligheten att – andrahandshyra en studioplats året ut! Och precis också när jag också börjat leka med tanken att faktiskt börja sälja såna här tentakelmuggar, eftersom det varit många sugna varje gång jag lagt upp en bild. Den här är faktiskt helt ny, från kurs i januari. Dock blev jag inte helnöjd med den här batchen, så det kanske inte blir så många sålda nu. Det blev lite tajt om tid mot slutet, eftersom jag testade att typ massproducera och det blev väldigt många tentakler att fästa. Men snart så. Hoppas jag. De är fina och så, men jag vill inte sälja saker som inte känns hundra hundra.

Kanske blir det en rolig halvtidsinkomst. Kanske sitter jag bara och övar övar övar på att göra höga cylindrar i tio månader. Either way är jag väldigt nöjd.

Så nu ska jag fixa klart lite viktiga jobbgrejer och sen ska jag åka och kladda typ hela dagen tror jag. Tjoho!

No comments yet

Kommentera

