Skip to content

Tatuering! Fika!

22 februari, 2016

Helt rimlig grej att göra: Flyga upp till Östersund för att tatuera sig. I alla fall om det är Bokkei-Mia som ska smacka dit den.

Jag hade ett tag en plan på en tant-tematisk ärm, med stickning och te och bakelse och typ sånt, men så gjorde jag ju den stickande sjökon på låret och så var Mia sugen på ett göra en fika-arm och jag blev pepp — så nu ska det bli en ärm med klassiskt fika och klassiskt svenskt porslin. Lite som ett svar på alla donuts och cupcakes. Så frickin’ awesome!

12750199_584840458339184_2059452640_n

Vi kommer att göra det i omgångar som liksom är klara var och en för sig, och första omgången är så FIIIN!

12717142_1529146654082598_654825788_n

Fem timmar är nog det längsta jag suttit i sträck och mot slutet var det dessutom precis ovanför armbågen och det började göra så ont att jag trodde inte riktigt att jag skulle klara det, men vi skippade bara en tepåse från ursprungsplanen. Den kommer sen. Och det där fatet ska också få något slags mönster men vi ville båda fundera vidare lite på vad det skulle bli.

Här är den finska pinnen som inte syns helt i bilden ovan. Alltså kolla detta. Så osannolikt fint.

12750003_941518575895533_1861679723_n

Sen kvällen därpå drattade jag på en stor isfläck som gömt sig under massa nysnö. Slog i armbågen nåt så djävulskt, skrapade upp handen och drog av några naglar och bonkade i lite alla möjliga ställen och drog till muskler och nu gör liksom hela kroppen lite ont lite varstans. Inklusive på tatueringen förstås. (Den är fortfarande knas-svullen och har ett litet vagt blåmärke runt sig; har inte råkat ut för det förut men armen var tydligen grinig.) Kul liv!

Förhoppningsvis är det inte snö och is nästa gång jag flyger upp. Men jag kanske tar med mig broddar oavsett.

2 kommentarer leave one →
  1. SanityAssasin permalink
    22 februari, 2016 2:40 e m

    Alltså tatueringen är ju helt fantastisk…

  2. Amanda permalink
    22 februari, 2016 6:57 e m

    Jag föreslår Gröna Anna eller Kunglig dansk till fatet. Eller Napoleon Ivy så lovar jag att återskapa scenen i mitt kök!

Kommentera

