Skip to content

Detta året ett liv

31 december, 2015

Det fanns ju faktiskt ett år som inte bara är bokstäver också.

2015 var intensivt, på många sätt. Jag gick tillbaka till kontorsjobb, nästan hela året, och återvände precis på slutet till frilansandet. Vi flyttade innan årsskiftet till vår lilla gula låda och dess tillhörande lilla tomt, som av lätt insedda skäl spelade en stor roll. (Framför allt badkaret. Älskar mitt badkar.) Rätt avigt fyllde ett och firades tillbörligt, och rullar gladeligen på.

Vi åkte till Venedig i maj och till London över midsommar. Båda resorna väldigt fina.

Jag har stickat fjorton färdiga saker och några inte färdiga saker. Jag har läst 127 böcker och sett typ fyrtio filmer. (Det senare känns trist lite, jag vet inte riktigt varför det blev så.) Och sett väldigt mycket TV. Fått ett bokkontrakt. Funderat på livet. Bestämt lite saker för 2016. Skaffat ett fånigt fodral till mobilen. Gjort tre nya tatueringar.  Skickat väldigt många mejl.

Nu sitter jag i en stuga i Orsa för tredje (eller fjärde?) året i rad och har precis bytt om från nattmjukisar till dagmjukisar. Ska sticka klart resåren på en tröja. Dricka lite te. Äta lite soppa.

161231_orsa

Gott nytt år. Jag hoppas att 2016 blir bättre, på så många sätt.

2 kommentarer leave one →
  1. Brordendär permalink
    1 januari, 2016 2:21 e m

    Vilket bra facit för 2015!

    Som husvakt kan jag vidare rapportera att även er lilla gula låda fick sitt nyårsfirande i er frånvaro med god mat, skumpa och en lång omgång av sällskapsspelet ”popgeni”.

    Dock stod bastun i stilla väntan på grund av alldeles för mycket god mat (föga oväntat) och helt vanlig tidsbrist. Den får jobba mer under 2016, det blir mitt nyårslöfte.:)

    Gott nytt år!

Kommentera

