Skip to content

Purple reign

19 december, 2015

Jag har planerat att bli lila ett bra tag. Säkert ett halvår. Det har hela tiden varit saker emellan, där det varit lite ostrategiskt att vara lila på en jobbintervju eller en intervju med en person eller en viss TV-grej eller föreläsning eller vad det nu kan vara. Men nu har jag bestämt mig att vafan, jo, kom igen. Så igår blekte jag skiten ur hela kalufsen och kladdade i massa färg. (Sitter för övrigt med mer färg nu i en tofs bakpå som blev ojämn. Handendär har hjälpt mig sikta.)

151219_lilaharet

Det är typ trettio år sen jag var blond senast. (Dock en lite ljusare och rimligare nyans av blont.)

Det är också typ tio år (shit pommes) sen jag färgade håret. Jag hade ju lila toppar ett litet tag i två omgångar, men förutom det har jag haft min egen hårfärg sjukt länge. Klippte och rakade av allt det rödlila och började om från början.

Men det här är första gången jag har en faktisk knasig leksakstrollfärg. Innan var det sån där box-rödlila, men aldrig något som inte en lagom vanlig kulturtant skulle kunna ha också. Rött, svart, rödlila, blåsvart, lilasvart, men inget sånt här. (Eller, jo lite. Jag försökte bleka bort allt en gång och då blev det gulvitt längst in och sen nyanser av rödbrunt i längderna. Rekommenderas ej.)

Nu fattas bara att någon ringer och vill ge mig ett viktigt roligt seriöst TV-jobb. Tur att det går att färga om isåfall. Men annars får det nog vara såhär ett tag.

Lite funderar jag på om det var fånigt. Nåt slags ålderskris. Eller nåt. Och om folk kommer tycka jag är fånig. Men jag blir också väldigt glad av det. Och det kanske räcker.

7 kommentarer leave one →
  1. Tyckmyckna permalink
    19 december, 2015 4:37 e m

    Skitsnyggt! Skulle du få nåt seriöst tv-jobb kan du väl ha peruk den stunden du syns? :D

  2. 19 december, 2015 4:45 e m

    Så snyggt! Jag skulle också vilja ha lila hår men tänker att jag säkert skulle göra som Lane i Gilmore Girls och springa ut och köpa svart hårfärg på en gång. Har haft svartlila en gång dock.

  3. 19 december, 2015 7:46 e m

    ÄLSKART!!!

  4. mikumaria permalink
    4 januari, 2016 6:19 e m

    Du är amazing!

Kommentera

