Skip to content

Bokutmaningar december 2015, del 2

6 december, 2015

#bokhorajulutmaning:

Otänkbar att läsa på vintern
Jag kommer inte på någon. Vet inte riktigt vad det skulle vara, faktiskt.

Önskeförfattarsamtalsduo
Oj. Kanske typ Edgar Allan Poe och Jennifer Weiner. Det vore roligt.

Mina bästa bokkompisar
LM Montgomerys Emily och Anne; Kim och Juliane från Juliane och jag; Miss Marple.

#pocketshopjulutmaning:

En bok som betytt mycket
Deborah Spungens And I don’t want to live this life (Inte som andra döttrar på svenska). Läst den massor gånger. Kanske ska läsa om snart

En svår bok
Nämnde Infinite Jest sist. Den är ganska mastig.

En bok som gör mig glad
Det mesta av Terry Pratchett. Ser väldigt mycket fram emot den sista, The Shepherd’s Crown, som jag hoppas få läsa snart, men det kommer också vara ledsamt för att det aldrig kommer några fler.

(Del 1 här.)

Kommentera

