Skip to content

Julklappsäventyr och penn-ångest

3 december, 2015

Okej, jag älskar att ge presenter. Verkligen jättemycket. Och så hittade jag en jättebra julklapp till Handendär. Och så kom den, och så funderade jag på om den inte borde varit orangeare, och så såg jag i en önskelista att han önskat sig en mattsvart, och så fick jag lite ångest och panik. En jättebra present som jag visste att han ville ha, men lite lite fel. Kanske nästan värre än nåt som är helt fel.

Till slut fick jag övertala honom att låta mig ge honom den, så att jag inte skulle behöva vara nervös i tre veckor.

(Jag brukar försöka övertala honom att låta mig ge honom presenter i förväg för att jag älskar att ge presenter och han brukar säga nej, men nu förstod han att jag var orolig på riktigt.)

Och så blev han JÄTTE JÄTTE GLAD.

vanishingpoint

Senapsgult och krom är lite som en sjuttiotalsbil och det är en bra sak.

Det är en Pilot Vanishing Point (som heter Capless i USA, tydligen) och det är alltså en reservoarpenna med in- och utfällbar spets. Jätteknasigt och jätteballt. Och han blev jätteglad för han är en stor penn-nörd och jag borde aldrig ha visat honom Hanna Fahls krönika om Pen Addict-podden.

Han sa att jag inte fick ta tillbaka den och slå in den.

No comments yet

Kommentera

