Skip to content

Bokutmaningar galore

2 december, 2015

Både Pocketshop och Bokhora har bokutmaningar på Instagram men sist jag försökte mig på det blev det svårt. Så jag tänkte att jag gör dem som blogginlägg istället. Men orkar inte göra exakt ett om dagen så jag kör lite i klump då och då tror jag.

Från #pocketshopjulutmaning, som jag hittade hos En förbannad podd:

Just nu läser jag
Roxane Gays Bad Feminist. Jag har haft den på min Kindle i ett år, upptäckte jag nu när jag skulle kolla, och hela tiden tänkt att jag skulle spara den till ett tillfälle när jag kände mig lite sådär smart och uppmärksam, men det kommer kanske aldrig.

En bok som är bättre än filmen
Nästan alla, tror jag. Guldkompassen var snygg som film men är fantastisk som bok.

En bok jag aldrig läst ut
Jag läser ut i princip alla böcker jag påbörjar. Men Infinite Jest av David Foster Wallace har vilat halvvägs lääääänge.

Från bokhoras #bokhorajulutmaning

Bästa (barn)boken med jultema
En jul när jag var liten är en samlingsbok med olika julberättelser, inklusive en där min mor berättar om sina hemliga jular i gamla Sovjet.

Julklappstips 1
Färjan, av Mats Strandberg. Tänker mig att det är en skitbra julklappsbok att sitta och läsa i varma tofflor, mätt och sömnig efter Karl-Bertil.

(Jul)mat från en bok
Jag gillar hur det skrivs om mat i Unga kvinnor. Både festligare och vardagligt. Och blancmange, som jag inte hade någon aning om vad det var de första fem-tio gångerna jag läste den.

Kommentera

