Skip to content

Festivalhalvtid

18 november, 2015

Jag har hittills modererat Face 2 Face i samband med visningarna av Neon Bull, Evolution, och Mekko. Tre bra filmer och tre väldigt intressanta och olika samtal, men alltså — ni måste se Evolution. Det är en visning kvar, på söndag, men den är fullbokad ser jag nu när jag kollar. Njutafilms har distribution så förhoppningsvis kommer den på bio också, eller på DVD eller VOD eller nåt sätt, för ni måste se den. Så bra. Om ni hyr eller köper, släck ner hela rummet ni sitter i.

Ikväll ska jag först prata med Leyla Bouzid om As I open my eyes, och sen ila som en iller till Kärrtorp och träffa Charles Hood och prata om Night Owls. Det finns biljetter kvar till båda, påstår internet!

På lördag blir det This is England ’90, vilket jag också ser väldigt mycket fram emot.

Det är så roligt att få prata med människor som brinner för något och har skapat något, och hjälpa dem att berätta om vad de gjort. Alla samtal skulle kunna bli en timme eller två.

No comments yet

Kommentera

