Skip to content

Vi hjälper (jag försöker.)

5 oktober, 2015

Jomenjustja. Lite hastigt och lustigt blev jag erbjuden ett jobb som redaktör och samordnare på Vi hjälper, Aftonbladets flyktinginitiativ. Och lite hastigt och lustigt började jag i torsdags. Egentligen är det ju mycket i början med att få tillgång till system och teknik och så, men jag har hunnit skriva tre artiklar. Om en kille som samlar in bärselar att skicka ner, om ett gäng som åkte ner med en fullpackad bil och delar ut mat, kläder och leksaker i Ungern, och så idag om Psykologförbundets upprop för skärpning och hjälp.

Det är lite ledsamt att lämna kollegorna på fyran, som jag gillade, och det är lite mycket i hjärnan så här i början – men det är också väldigt fint att få prata med folk som bryr sig och vill göra skillnad. Och vara en liten del av det arbetet.

No comments yet

Kommentera

