Skip to content

Sommarfrågelista

14 juli, 2015
tags:

(Jag tror att den är från Underbara Clara från början.)

Hur länge ska du vara ledig?

Tre veckor. En och en halv vecka kvar. Längtar nåt enormt.

Vilken del av sommaren ser du mest fram emot?

Att göra ingenting, tror jag. Och att bada. Och att åka på Camp Stickavinabada med Rätt avigt-gänget. Och att göra ingenting.

Vad kommer du shoppa inför semestern?

Inget, tror jag? Ville ha en hängmatta men de var slut när jag väl lyckades övertala Handendär att bestämma sig för att det var en bra idé.

Vilken pryl kommer du att uppskatta mest i sommar? 

Mörkläggningsgardiner, är det en pryl? Gillar att det är ljust så här års, men gillar också möjligheten att sova länge. Annars misstänker jag att vår nyinköpta blender kommer få göra rätt för sig.

Var kommer du att rensa?

Verkstan/garaget/förrådet, vad man nu vill kalla det för, och vinden. Lika mycket rensa som försöka få ordning, men det behöver röjas. Sju månader efter flytten är det massa mög som flyttats in och ut där för att inte vara i vägen.

Vad äter du helst i sommar?

Varmrökt lax med potatis och romsås. Och frukt.

Vad kommer att stressa dig i sommar?

Säkert att semestern tar slut snabbare än man vill.

Vilket är bästa sommarstället?

En badklippa, en gräsmatta, en soffa med en bok.

Var badar du helst?

I vatten. Vill bara bada. Badabada. Men gärna Hellasgården, badplatsen ganska nära oss som Anna tog mig till förra sommaren (då jag inte ens hade övervägt Sköndal som någonstans att bo), eller Årstabadet.

Vad läser du i sommar?

Ikapp!

Hur kommer du minnas semestern när du ser tillbaka på den i september?

Som skön, och säkert alldeles för kort. Men välbehövd.

No comments yet

Kommentera

