Skip to content

Maj-lista

14 maj, 2015
tags:

Jag fortsätter att sno inläggsidéer från Peppe, men hon har snott den här så det känns ok.

Vad är ditt mål under maj månad?
Att försöka bli klar med min bok så jag kan börja få den läst först av lite bekanta och sen förhoppningsvis av förläggare.
Vad kommer du vara beroende av?
Halloumi, tror jag.
Vad står det i ditt första inkomna sms för maj månad?
Jag får så sällan SMS, chattar mer med folk. Det första SMS-et i maj var reklam, sen SMS om surfpriser i Italien, sen ett jobbmess, sen mer reklam, SEN en kompis som svarar på min fråga om varför hon hade ringt.
Hur ser en typisk maj-morgon ut för dig?
Som de flesta morgnar senaste månaderna. Vaknar typ tjugo i sju, slänger på mig kläder och skyndar till bussen. Har fått en dålig ovana att söla och inte äta frukost hemma.
Vilka låtar finns på din spellista för maj?
La Roux Sexotheque och Kiss and not tell, tror jag.
Är det något du vill ha mindre av denna månad som du hade för mycket av förra månaden?
Snor.
Är det något du vill ha mer av denna månad som du hade för lite av förra månaden?
Mer sömn och mer sovmorgnar. Har haft så mycket att göra och så mycket inplanerat.
Bästa drycken i maj?
Rosé och bellini. Drack säkert två bellini om dagen i Venedig och fortsätter gärna med det. Inte två varje dag då, men gillar bellini.
Vad är det finaste någon sagt åt dig hittills under månaden?
Fick komplimanger för min medverkan i Nyhetsmorgon imorse, det var fint!
Vad hoppas du att någon ännu kommer att hinna säga åt dig innan månaden är slut?
”Jo men den här vill vi ge ut!” Nä, dit hinner jag nog inte. Men kanske ”sov du så fixar jag pannkakor.”

Kommentera

