Skip to content

Ljud jag tycker om

12 maj, 2015
tags:

När det regnar. Precis just nu regnar det ordentligt och det trummar på verandataket och jag tror att jag skulle kunna lägga mig därute och somnar. Men generellt också. Regn på plåttak, på stugtak, på fönsterbleck, på asfalt, på löv. Hårt regn, mjukt regn, big ol’ fat rain.

Skor. Älskar att det kan bli så många olika sorters ljud av skor. Mjuka, klappriga, vassa, smygiga, gummi-iga, snabba, hasiga, tankfulla, tassande. Jag kan nästan vilja gå omkring i vissa skor bara för att få höra dem.

Naglar som knackar försiktigt över vissa ytor.

Knattrande tangentbord. Både nya laptops och gamla hårdklickiga tangentbord.

Gamla såna snurr-lysknappar i svart bakelit. Knäpp. Knäpp.

Blodet som slår mot insidan av öronen när man har huvudet under vattenytan.

Kommentera

