Skip to content

Söndag.

26 april, 2015
tags:

Mer drejning idag, men sen kom jag hem och röjde i trädgården. Handendär bearbetade lite ved — vi har fått en halv björk, typ, som han nu försöker bryta ner i lite mer hanterbara delar så det kan ligga och torka och bli mysiga brasor om sådär ett år eller så.

Jag brottade fram några odlingsland som inte riktigt lyckats gömma sig. Jag har lärt mig att man måste ta före- och efterbilder för även om man vet att man jobbat ordentligt så försvinner minnet av precis hur det var ungefär fem minuter efter att man satt igång. Och det var faktiskt en jäkla skillnad.

11190260_1571143229801498_7824954_n

Jag känner att jag blir nyfiken på vem som gjort vad i trädgården — var det bussföraren som byggde huset på fyrtiotalet, eller var det Barbro som vi köpte av, som gjort de här små landen och lagt stenarna? Ett litet äppelträd kan jag nog vara ganska säker på är Barbro, men vem är skyldig till vilka buskar och blommor?

Jag har i alla fall pluttat dit några kronärtskocksplantor som jag för-sådde för ett tag sen. Vet inte om rådjuren kommer hinna ta dem, eller om de kommer att ge något över huvud taget, men i min fantasi så kommer vi dela på den enda faktiska skocka det blir till slut och njuta av en extremt arbetsintensiv och mycket liten måltid. Och i veckan ska vi se vad vi mer hinner sätta ut och så.

Sen la vi oss på gräsmattan ett tag och funderade på om man äger himlen som är precis ovanför ens tomt.

No comments yet

Kommentera

