Skip to content

15, snart 33

17 april, 2015
tags:

Det här är både helt bisarrt och jättefascinerande. En kvinna – lika gammal som jag, dessutom – vaknar en dag och tror att hon är femton. Eller är sitt femtonåriga jag, sent nittiotal. Kan fortfarande vissa saker, men är helt fascinerad av modern teknik.

Sen i kommentarerna börjar folk diskutera vad deras femtonåriga jag skulle tycka om deras vuxna jag. Och det är en grej jag funderar på med jämna mellanrum.

Just nu skulle nog mitt femtonåriga jag tycka att det verkar dumt att jag tog ett jobb där jag måste gå upp tidigt på morgnarna, om jag inte behövde det förra året. Men annars: Bra kille, katter, mysigt hus, eget bibliotek, kan betala räkningarna, massa tatueringar. Hon kanske skulle vara nöjd – eller så skulle hon tycka att jag är ofantligt töntig. Varför bor jag inte i en ball lägenhet i nån intressant stad, eller reser jorden runt, eller har lila hår (längre)?

Jag vet inte. Mitt trettiotvååriga jag är för det mesta ganska nöjd med hur det blivit. Inte allt, inte alltid, men jag behöver nog inte skämmas för 1997-Julia.

No comments yet

Kommentera

