Skip to content

Världen är så stor så stor

11 april, 2015
tags:

Igår var jag på Interplay #11 i Berwaldhallen där först Brian Cox pratade om rymden och det sen spelades Voyager, ett nyskrivet stycke, och så Mahlers Das Lied von der Erde.

Jag märkte att hjärnan uppskattade lite symfoni, den blev liksom både glad och snabb på en gång. Funderade på massa saker. Och tyckte mycket om bilder och kunskap om rymden, även om det liksom ilar lite i tänderna av vissa saker. Världen är så ball.

Funderade bland annat på det här med att vara begåvad. Alla på scenen, både fysiker och musiker, är ju liksom begåvade. De har övat och tränat och läst jättemycket och de är bra och har passion. Och jag önskar ibland att jag hade något sådant. Jag är jämnbra på lite olika saker, och ganska bra på att skriva, men jag kan undra hur det skulle vara att bara ha min Grej.

Samtidigt är det ganska trevligt att inte känna som att jag slösar bort någon begåvning om jag bara ligger och läser Agatha Christie en hel helg. Inte den här helgen, tyvärr, för idag behövde vi få massa saker gjorda, de flesta inför morgondagens ryska påsk. Vi blir typ tjugo pers och då är det en del saker som behöver finnas och göras. Ikväll ska vi på fest och jag har fått i huvudet att jag ska ge mig ut och springa lite först medan Handendär kokar ägg och städar klart.

Jag måste fundera vidare lite på det där med begåvning, det finns mer att skriva där.

(Jag lyckades för övrigt pitcha in konserten till redaktörn, så det bidde ett inslag också. Tyvärr var det inte jag som gjorde det, dock.)

No comments yet

Kommentera

