Skip to content

Hejdå tanden

26 mars, 2015
tags:

Okej. Jag har tandläkarskräck. Jag tror att jag har skrivit om det förut.

Jag lyckades ta mig till folktandvården för några veckor sen och göra en undersökning och boka tid för att dra ut min mjölktand.

Ja, mjölktand, alla tror att jag skojar men jo, det finns ingen vuxentand under och den har bara chillat där i dryga trettio år. Men den blir irriterad då och då och nu kändes det som att det började bli dags.

Och nu var det dags-dags. Jag fick komma in lite tidigare och ta en Stesolid för att inte få panik — och var typ nästan lika stressad för hur jag skulle reagera av den, men jag blev typ bara väldigt sömnig i väntrummet. Och så klarade jag av att låta henne sätta bedövningen, vilket är den punkt där allt bara låst sig förut. Och så petade hon typ loss den med nåt verktyg och högg den med en barntång och så var det med det. Jag fick med mig tanden i en påse. Den var lite äcklig. Amanda var snäll och hämtade mig i Farsta eftersom Handendär var dubbelbokad.

Jag skriver det här inlägget med vad jag tror är en del Stesolid kvar i kroppen, nu på kvällen. Tunga och läpp är fortfarande konstiga och bedövade och jag har kikat på hålet och det ser lite äckligt och lite märkligt ut. Jag drömmer ofta drömmar där tänderna går sönder och måste pillas loss och nu är det som att det är på riktigt? Jättekonstigt. Det är en grop och den kommer väl läka så det blir plant där, tänker jag mig, eller så har jag en stor grop i tandköttet.

Obs jag hoppas att ni uppskattar att ni slipper bilder på den köttiga gropen och den lite äckliga tanden. Jag vill posta dem men jag ska behärska mig.

Jag är hur som helst väldigt stolt över mig själv. Jag klarade det och jag är awesome och snart får jag ta lite te och lite glass, som jag ska dricka och äta försiktigt.

 

Kommentera

