Skip to content

Den grå luggens charm

25 mars, 2015

Jag tror det var något år sen som jag hittade mitt första vita hår. (Det var nog kanske två, nu när jag tänker på det. Jag är ibland väldigt dålig på att uppskatta hur långt det gått sen nåt.)

Sen har det dykt upp nåt då och då. Igår såg jag ett blänka till och rotade fram det och bad Handendär ta en bild för att det var en så rolig knyck i det. På bilden såg det ut som att det låg ett till bredvid. Handendär sa att nä det var nog bara ljuset men det visade sig att jo. Och när jag tittade på nummer två upptäckte jag ett till som skymtade genom luggen.

image

I början ryckte jag dem. Nu får de nog vara. Jag är lite nyfiken på om de blir lockiga eller raka eller vågiga eller krusiga när de blir fler. Och om de kommer hålla sig i luggen och ge mig en sån där snygg vit lock, eller om jag bara blir salt-och-pepprig över hela huvudet. Eller salt-och-kanelig kanske, i mitt fall.

Det vita håret i ögonbrynet kommer jag dock fortsätta att rycka, när det petar fram. Det finns gränser.

4 kommentarer leave one →
  1. Amanda permalink
    26 mars, 2015 1:55 e m

    Bara för detta hittade jag ett vitt ögonbrynsstrå igår! Som blond är det ibland svårt att veta om det är blont eller vitt, men fan jag tror att det var första steget mot min pappas jultomtebryn.

    • 26 mars, 2015 3:33 e m

      Välkommen in i klubben. Mitt är det inga oklarheter med…

      • Amanda permalink
        27 mars, 2015 10:43 f m

        Har beställt grå hårtoning idag, ska kanske ha det i brynen också?

Kommentera

