Skip to content

Mens-begreppsapparat

23 mars, 2015
tags:

På förekommen anledning, typ, tänkte jag dela med mig av några begrepp som folk brukar tycka är roliga och/eller användbara när jag har använt dem. Åtminstone kvinnor vet nästan alltid precis vad man menar, nästan utan närmare förklaring. Om du äter just nu kanske du ska läsa det här lite senare.

Spökmens: Man skulle kunna svära på att det börjat rinna, men när man går på toa (eventuellt flera gånger) så är där inte en droppe, inte ett spår. Finns också den lite mindre vanliga omvänd spökmens, där man tänker att äh, det är nog bara spök och så visar det sig att nä, det var det inte.

Överraskningsmens: Förklaring överflödig.

Bumerangmens: När den låtsades vara slut men kommer tillbaka en snabbis.

Mensnys: När man nyser och känner hur det whoosh-ar till allt på en gång. Kanske en större grej för bind-användare? (Annat närliggande exempel: När jag hade bautainfluensa i januari och hostade så våldsamt att menskoppsvakuumet släppte. Skulle nästan kunna svära på att hostmusklerna vände den upp och ner, så imponerande var läckan. Hade jag haft mens veckan efter när jag hade magsjuka hade det säkert kunnat ha samma effekt, men då hade jag ju åtminstone varit på toaletten när det hände och inte i sängen.)

Det känns som att det är något till som jag brukar säga men som jag inte kommer på nu. Har ni några favoriter eller andra förslag?

Kommentera

