Skip to content

Soffliggare

21 mars, 2015
tags:

Det var liksom inte riktigt läge att jobba i trädgården idag va.

Trädgården under snö

(I rättvisans namn smälte det lite, men till och med om allt hunnit smälta vilket det nu inte gjorde var det lite väl kallt.)

Lite smält

Vi gjorde massa ärenden istället. Lämnade av sak hos lillebror, köpte kattsand, hämtade reparerade telefoner, åkte till Ikea – fast på väg till det senare vane-kollade jag Blocket efter kökssoffor eftersom jag närt en dröm om en sådan på verandan. Hittills har de alla varit dyrare än vad som känns rimligt, eller försvunnit innan jag hunnit ringa, eller både och. Men nu var det en fin, i Huddinge, för trehundra spänn, som inte hunnit säljas! Så vi tog en liten avstickare och slängde upp den på takräcket. (Blocket, folkets vän! Säljaren sa ”jag trodde inte jag skulle få den såld för trehundra” och jag lyckades hejda mig själv från att säga att alla andra tar mycket mycket mer.)

Soffa

Kolla vad fint! Det syns inte riktigt, men den är ljust ljust blå. Är lite sugen på att måla nåt fint i de där rutorna, men ska sova på saken. Kan hur som helst se mig utsträckt där i sommar med en bok. Mycket mycket nöjd.

No comments yet

Kommentera

