Skip to content

Hormoner och min lilla hjärna

20 mars, 2015
tags:

Stambyte skrev om PMS och jag minns plötsligt en dag i november när jag och Handendär åkte till huset som vi ännu inte bodde i. Jag var trött och missnöjd och muttergrymtade helt oironiskt om att jag var sämst och ful och allt var skit. Sen pausade jag i inte ens en sekund och utbrast, nästan glatt, ”jag ska ha MENS!” Insikten kom liksom medan jag fortfarande pratade.

Det är så intressant att den verkligen plötsligt kan slå mig, att det är därför jag är helt utan marginaler och filter och hud och att min fullständiga visshet om min egen uselhet kanske inte är helt rotad i verklighet. Men jag kanske ska vara glad att den ändå kommer, åtminstone ibland. Det gör det ju inte nödvändigtvis mindre sant, känslan just då, men det är lite lättare att bära när jag vet att det i alla fall i teorin är övergående. Även om jag inte gillar att vara slav under min egen kropp.

Här är förresten ett sju år gammalt inlägg om när jag blir lite blödig av hormoner. Fortfarande fina saker jag blev rörd av.

Kommentera

