Skip to content

Att ‘shoppa saker som inte är problem

19 mars, 2015
tags:

Nån på Facebook länkade till den här Buzzfeed-artikeln där vanliga kvinnor fick omslags-retuscherings-behandlingen.

Jag gillar att de alla kommer fram till att de dels nog ändå föredrar sina egna verkliga kroppar och att den nya versionen känns lite märklig, och dels att de föredrar varandras verkliga kroppar, och dels att de resonerar om att det märks mer när det är folk man känner medan på kändisar verkar det helt rimligt, att då tänker man att den där vaxiga perfekta ytan bara är så det är. Det säger något om vilken kropp vi köper som normal och riktig och norm och så vidare. Och gillar också att de saknar sina ärr och födelsemärken, för att det är en del av dem.

Kör också en liten Throwback Thursday-tipsning till det här inlägget där jag retuscherade min egen kropp. Och kom fram till lite liknande saker.

2 kommentarer leave one →
  1. 19 mars, 2015 1:01 e m

    HA! Sammanträffande! Gick igenom min gamla blogg i morse och såg att någon hade tipsat mig om just det inlägget du länkar tillbaka till i den. Det var en fin återläsning. Läste även det här inlägget igen: https://juliaskott.wordpress.com/2010/05/24/du-kan-ju-bara/ Också mycket bra.

Kommentera

