Skip to content

Viktig litterär fråga

18 mars, 2015
tags:

Ok, jag såg precis trailern för Insurgent och det påminde mig om en grej jag tänkte på när jag läste Divergent.

I Dauntless håller de på och gör lite random tatueringar mest hela tiden — men sen gör de genast smutsiga och jobbiga och farliga saker, och har typ tajta kläder. Kan det vara så att det är en del av estetiken att tatueringarna ska läka skitdåligt, att de ska kännas extremt hemmagjorda och fläckiga och kanske lite ärriga för att de blivit infekterade eller inflammerade?

Funderade också på varför Tris aldrig ens nämner att det är jobbigt när den läker. Skulle ha kunnat tänka att det är en del av grejen, att de ska typ lida och tåla det, men hon beskriver fan allt annat hon tänker på och genomgår.

Jag gissar att det kanske är så att författaren inte har några tatueringar själv men tyckte att de skulle vara en cool grej för dem att ha, och tänkte inte på att fråga någon om det var något hon skulle tänka på då.

Ja, sånt här tänker jag mycket på.

No comments yet

Kommentera

