Skip to content

Ring ring ring

16 mars, 2015
tags:

Jag tar i princip aldrig av min vigselring. Den är ett slätt enkelt band så det känns inte som att jag behöver ta av den när jag lagar mat, om det inte är extremt kladdigt, och jag behåller den på när jag sover och när jag duschar och genom, ja, allt. (Precis i början var jag skitnojig att jag skulle tappa den när jag simmade; det är något med att vattentemperaturen gör att fingrarna krymper lite lite grann och att vattnet gör det lite halt som gör att det känns otryggt, men den sitter faktiskt säkert. Har jag insett.)

Den är helatiden-smycke, ungefär som att jag alltid har i öronringar och som jag för det mesta har ett enkelt halsband på mig. Sjökon jag fick av Annan i trettioårspresent har tyvärr gått sönder i häng-ringen och väntar på att bli fixad, så nu har jag inget, men över lag. Ring, örhängen, halsband. De är där jämt.

Och för att de är där jämt känner jag mig lite naken utan dem.

Jag tog av mig ringen när jag skulle jobba i trädgården, för jag räknade med att den kunde öka risken för jobbiga skavsår i händerna, och sen har jag ju inte kommit ihåg att ta på den igen — för jag tar aldrig av den, och då finns inte ta på den i mina rutiner. Glömde den igår, glömde den idag. Så jag åkte till jobbet naken. Jag känner mig inte ogift eller så, jag är bara van vid att pilla lite på den med tummen när jag tänker, och att den sitter där om jag ser mina händer. Nu är det i alla fall ingen vit rand där som skvallrar, men det är lite konstigt.

Vi får se om jag lyckas få på mig den någon gång innan jag åker till jobbet imorrn bitti, eller om den raskt försvinner helt ur min helatiden-rutin. Fast då kanske Handendär blir lite ledsen.

(Han tar av sig ringen när han duschar. Det är eventuellt möjligt att jag då har gömt den för honom för att han ska tro att han tappat bort den. Några gånger. Han har hittills inte gått på det, för han känner mig för väl.)

4 kommentarer leave one →
  1. Amanda permalink
    16 mars, 2015 4:17 e m

    Jag tar ju av mig min vigselring titt som tätt och glömmer den ALLTID när jag tvättat håret på morgonen. Men det syns ju att det brukar sitta en ring där.

    Förra helgen glömde jag att ta på mig ringen när vi reste bort över helgen. Tänkte att Sherlock Holmes hade trott att vi var på hemlig affär-helg, haha, suck it Sherlock!

    • 16 mars, 2015 9:52 e m

      Nej han skulle ha noterat ert kroppsspråk samt att ni hade hår från samma djur på er.

  2. 16 mars, 2015 9:09 e m

    Hihi! Jag är också rädd för att tappa ringen i vattnet. Den åker fram och tillbaka på fingret då liksom!!

Trackbacks

  1. 2015 i bloggen | Julia Skott - pangbrud och skjutjärnsjournalist.

Kommentera

