Skip to content

Traditionsenligt allergignäll

13 mars, 2015
tags:

Igår trodde jag att jag var korkad som inte hade insett att nysigheten och tröttheten förstås var början på allergisäsongen. Men idag känner jag mig lite sådär för-febrig, så nu vet jag inte om jag var korkad när jag trodde att jag var korkad?

Planen för helgen var — ja, från början var den att roadtrippa till Ullared i en repris av förra året, för varför inte, men mitt sällskap fick en ganska brutal inflammation i typ allt man få inflammation i i huvudet, så det blev inställt. Men planen var att typ börja röja i trädgården, och bära upp lite saker på vinden som vi typ glömt fram till nu att vi hade, så att det blir lite mer plats att göra saker i källaren, samt kanske försöka få lite ordning på verandan så att man kan och vill sitta där nu när det börjar bli lite dags.

Eller började bli lite dags, nu känns det som att vädret backat igen. Borde jag försöka hitta det positiva i det, att frosten i alla fall låser fast pollen? Eller nåt? Jag vet inte. Jag är trött. Jag ska på teater ikväll och sen ska jag hem och sova typ elva timmar och sen får vi se om det blir trädgårdsröj eller sitta i filt i soffan och titta ikapp på massa teveserier.

No comments yet

Kommentera

