Skip to content

Hej trädgård

10 mars, 2015
tags:

Föreläsning

Igår var vi på föreläsning i trädgårdsföreningen! Det kom några fler än så här, men jag tyckte det såg så roligt ut med ett dussin stolar i den stora salen.

Jag har ju aldrig haft en egen trädgård förut, så det var väldigt tacksamt med en föreläsning om köksodlande och äppelträdsvård. Blir alltmer sugen på att börja rensa och röja och stöka, men dels är det nästan mörkt när jag kommer hem och dels tror jag det är bra att ta ett första år när vi upptäcker vad som faktiskt gömmer sig var. Men kanske en liten upphöjd bädd i ett hörn, med lite saker som vi sår och odlar igång på verandan? Och lite kompost? Och kanske lite blommor?

Och sen i höst ska jag göra äppelmos.

No comments yet

Kommentera

