Skip to content

A rat has many hobbies

7 mars, 2015
tags:

Ja just ja, jag råkade ju tatuera in den här på underarmen i torsdags.

Eller, så mycket råka var det kanske inte över det hela, jag hade bokat in tiden för över en månad sen. Fast sen var det kanske lite råka ändå – jag hade först tänkt mig ett annat motiv, och så skickade jag den här bilden till Kim på Speakeasy typ i förra veckan och frågade mer generellt om hon trodde den skulle funka bra som tatuering och hon blev så till sig och entusiastisk att vi raskt bytte plan. Jag är verkligen toknöjd – det gjorde redigt ont, och just nu kliar den så jag blir vansinnig, och det är lite märkligt med en tatuering som är så synlig så hela tiden, men den är så himla fin!

Den kommer från den här seriestrippen, som är bland de absolut roligaste saker jag vet. Och jag gillar att skoja om att det är en ganska rättvis representation av mitt äktenskap. Vi turas om att vara musen med tuba och enhjuling. (Dock har han aldrig anklagat mig för att vara min mor, och det är ganska sällan jag känner för att trä en tuba över huvudet på honom.)

Jag twittrade den till han som gör Wondermark:

Jag ska blogga sen om den senaste tatueringen innan den här också, som jag gjorde för några veckor sen. Som jag råkade boka in hos Klara när jag var i studion och skulle boka tid för den här hos Kim. Eh hoppsan. Så kan det gå.

Det är faktiskt lite märkligt det här med synligheten – jag har ju ett gäng vid det här laget, men den här kommer ju att synas nästan jämt, åtminstone tassarna, och det känns knasigt. Fast mest bra. Men också att jag själv ser den på ett helt annat sätt än de andra.

Precis medan jag höll på sa jag att nä, jag ska nog inte ha något på andra underarmen, för AJ. Men nu gillar jag den ju så mycket, och så känner jag mig nästan lite sned och ojämn. Viktigt med balansen.

2 kommentarer leave one →
  1. Silme permalink
    28 mars, 2015 1:20 e m

    Jag har tänkt på den här bloggposten några gånger de senaste dagarna, för nu har jag också tatuerat underarmen och.. jag känner mig sned på ett helt annat sätt än när jag fick något på överarmen. Fattarvaddumenarnu. Var vad jag knatade in på din blogg för att jag ville säga.

    • 28 mars, 2015 1:29 e m

      Haha! Vi får väl se hur det går.

      Vad har du gjort för nåt?

Kommentera

