Skip to content

Dålig människa. Glad människa.

5 mars, 2015
tags:

Okej, det är miljövidrigt och inte okej och allt sådär. Lastbilar från Spanien förstör miljön och det ska inte uppmuntras och i vanliga fall försöker jag tänka på allt sånt. Men jag såg förpackningen i butiken och jag kände så starkt att jag behövde dem.

Hemma öppnar jag locket och lukten kommer upp i näsborrarna och hjärnan får i en halv sekund känna att det är sommar. Nio stora jordgubbar och jag tänker inte ens på vad de kostade eller om det är rimligt. De får ligga i en vit skål och jag vill nästan inte ens äta dem, vill inte kanske bli besviken av smaken och jag vill inte att de ska vara slut. Jag drömmer om en hängmatta och en stor skål jordgubbar, fingertoppar som blir kladdiga och rödfärgade och lukten, lukten.

Smaken var faktiskt helt okej. Inte som solvarma nyplockade, men jag fick blunda och låtsas.

Snart. Snart. Snart.

2 kommentarer leave one →
  1. 5 mars, 2015 3:11 e m

    Yes! Allt som jag verkligen gillar är antingen olagligt, omoraliskt eller fettbildande, som någon tänkare av klass uttryckte det. För riktigt bra tomater året om är jag beredd att sponsra urandrivna cadillacs som skjutsar dem individuellt hem till mig.

Kommentera

