Skip to content

Relalalaxa

2 mars, 2015
tags:

I fredags åkte jag och Handendär till England och hälsade på päronen. Som vi brukar, tänkte jag säga, men jag kom faktiskt på att jag inte varit där sen i april förra året. Hösten försvann liksom i ett förvirrat moln av flyttande. Enligt varannat-år-schemat för jul skulle vi ha varit där i julas men vi var helt helt nyinflyttade och orkade liksom inte. (Det blev dock en väldigt fin jul med Annan med familj och en stor gran som lite grann tog över vardagsrummet och en nästan-ettåring som kramade presentkaninen hårt så att mitt svarta hjärta växte tre storlekar.)

Inte konstigt då, kanske, att jag nästan hade hunnit glömma hur mycket man kan hinna slappna av på två dagar när det inte går att göra något annat än ligga i en soffa och läsa och bli matad med god mat och ta någon promenad ner till floden. Att byta miljö som hastigast, men inte nödvändigtvis kräva något slags kvalitet på aktiviteter och intellektuella intryck och social samvaro.

Nu när jag har riktigt vanligt jobb nästan året ut måste jag ju planera det här med semester. Jag funderar på att spara ett antal dagar som kan klickas ut lite här och där till tredagarshelger. Själen mår lite bra av det.

No comments yet

Kommentera

