Skip to content

Dagens bloggdilemma:

2 februari, 2015

Jag tänkte att jag skulle skriva något positivt istället för att gnälla vidare om den här väldigt elaka influensan som fällde mig fullständigt i över en vecka, och så tänkte jag att hurra, jag kan skriva om hur bra det är att kunna källsortera och matavfallssortera nu när det finns en källare där man kan göra det, och oj vad lite sopor det blir kvar – men det fanns typ inget sätt att göra det som inte lät som ALLA ANDRA ÄR MILJÖBOVAR. Vilket inte riktigt var min tanke.

Men satan vad mycket plast och metall ett hushåll på två personer kan producera.

(Det är för övrigt roligt att själva hus-huset faktiskt är mindre än lägenheten var – 68 kvadrat gul låda – men det här med källare är en bra grej.)

Nu ska jag försöka försiktigt ta mig upp till centrum och hämta ut mitt sjukintyg. Eventuellt kommer jag behöva sätta mig på varje bänk på vägen.

No comments yet

Kommentera

