Skip to content

Nytt.

20 januari, 2015

Vi har bott i huset i lite över en månad, och jag har varit på mitt nya jobb i två veckor. (Jag blev värvad till TV4 där jag nu jobbar med sociala medier på Nyheterna och Nyhetsmorgon.)

Huset är trevligt. Det är fortfarande lite kaos lite varstans och saker som behöver göras — och det är roligt att jag gjort iordning ett bra arbetsrum där jag nu inte kommer att sitta hela dagarna, i alla fall inte närmaste halvåret — men det är fint och mysigt och jag kan både bada och sitta framför en brasa (fast inte samtidigt) och jag ser väldigt mycket fram emot att lägga mig på min egen gräsmatta.

Jobbet är också trevligt, även om jag varje morgon där vid kalla mörka halvsjusnåret funderar på vad jag tänkte med egentligen. Jag har ju jobbat på redaktion förut så det är inte någon märklig ny upplevelse, men det är ändå en omställning till kontorstider och möten och väldigt många andra människor omkring sig hela tiden.

Det hände väldigt mycket på en gång, helt enkelt. Jag behöver komma på något trevligt och lugnt att göra om ett tag, typ en resa eller en lånad tyst stuga i tre-fyra dagar. Och det där med gräsmattan, förstås.

No comments yet

Kommentera

