Skip to content

Packa Julias kappsäck

8 december, 2014

När vi skulle visa lägenheten för att sälja den så rensade vi undan ganska mycket saker. Inte så mycket stajling som att vi tog ganska mycket möbler och prylar till ett hyrt förråd — ni vet, det ska kännas luftigt och rymligt och det ska inte kännas som säljarens personlighet märks så mycket, och allt sånt där som man alltid får läsa att man ska tänka på.

Det slog mig först igår att snart får jag bo med alla mina saker igen. Packa fram personligheten. Jag har sett fram emot att få flytta och vara klar med det, och ha badkar och så, men jag har inte tänkt på att jag ska få ha mina möbler och mina prydnadsgrejer och tavlor framme om jag vill. Jag har vant mig vid tomt och avskalat.

Det finns kanske de som tycker att ja då kanske du ska fortsätta ha det så. Det är bra med minimalism och anti-materialism och så vidare. Men jag gillar mina saker. Jag har saknat dem, även om jag inte hela tiden aktivt undrat var de är.

Hurra för saker — även om jag just nu medan jag packar kanske önskar att jag inte hade några alls…

No comments yet

Kommentera

