Skip to content

Alla fel blir mitt fel: Reno2014!

13 oktober, 2014

Innan vi flyttar in i huset ska badrummet renoveras. Det är inte katastrof-fallfärdigt eller så, men det behöver göras inom ganska snar framtid och vi tänkte ta tillfället i akt redan nu och kanske förhoppningsvis slippa duscha i trädgården.

Det som stressar mig mest är inte egentligen kostnaden eller det här med hantverkare, även om det också ger mig lite lagom höjt blodtryck. Nej, det handlar om alla fel som nu kan bli mitt fel.

Ni vet när man bor nånstans och så finns det massa små idiosynkrasier som man antingen stör sig på eller bara accepterar, men det är i alla fall små knasgrejer som man måste leva med. (Och som man i vissa fall ganska enkelt skulle kunna åtgärda men gör det först när man ska flytta. I alla fall.) Man muttrar för sig själv att varför gjorde de så, varför är den åt det här hållet, varför sitter den där, varför är det så här?

Och nu blir det jag (och Handendär förstås) som är ”de”. Som ska bestämma hur allt ska se ut och funka. Alla eventuella dumma små saker som kommer att irritera mig om några månader eller några år kommer att vara för att vi tänkte fel eller valde fel eller räknade fel.

Nånstans måste man ju släppa och spika besluten och köpa skiten – jag tror att vi typ har bestämt det mesta, och jag tror att det kommer att bli bra, men detta stressar mig eventuellt orimligt mycket. Vill inte att sen-Julia ska hata nu-Julia.

7 kommentarer leave one →
  1. 13 oktober, 2014 4:28 e m

    Exakt sådär känner jag på jobbet när vi skriver lokalprogram och har synpunkter på ritningarna till det som ska bli kommunens nya bibliotek. Det är mycket som är som det är med den nuvarande lokalen men det är lättare att leva med.

    • 13 oktober, 2014 4:29 e m

      OK ett helt bibliotek låter läskigare. Du vinner!

  2. Silme permalink
    13 oktober, 2014 5:47 e m

    Jag har skickat in mina ritningar till vår nya kontorslokal i slutet på förra veckan och haft en hel del obehagliga drömmar i helgen.. Om jag inte blir nöjd kan jag ju alltids söka nytt jobb nån annanstans mennnnnn ändåååå. Ugh.

  3. anna permalink
    14 oktober, 2014 9:56 f m

    Jag renoverade badrummet i vår förra lägenhet, och stör mig fortfarande på att jag inte valde en 10 cm bredare glasvägg mot duschen. Och då har jag alltså flyttat därifrån nu och slipper se det. Inte för att skrämmas eller så men… ;)

    • 14 oktober, 2014 9:57 f m

      Haha! Tänker fan ALDRIG flytta igen, så nu får det bli som det blir.

Trackbacks

  1. Badrumsuppdatering | Julia Skott - pangbrud och skjutjärnsjournalist.

Kommentera

