Skip to content

Från Almedalsfronten litet nytt

5 juli, 2014

Visby

I veckan var jag i Almedalen i tre dagar; mitt första besök både på Gotland och till Almedalsveckan. Jag modererade en intressant panel om öppna och fria geodata åt Lantmäteriet, spelade in ett specialavsnitt av Internetworldpodden (med finbesök av Josefine!) och var med i ett avsnitt av Flumskolan.

Och utöver det gjorde jag faktiskt inte särskilt mycket alls. Jag gick på Maktsalongens mingel och lyssnade på årets feministiska Almedalstal med Mireya Echeverría Quezada, och så gick jag hem; jag lyssnade på några samtal men gick också och la mig och läste. Jag drack lite vin första kvällen när jag åt middag med paneldeltagarna, men i övrigt drack jag bara vatten. (Maktsalongsminglet var för övrigt alkoholfritt, trots att det påstås att alla evenemang är så rosédränkta.)

Det var ganska skönt att strunta i minglen och det sociala optimerandet. Jag kände ganska tydligt redan från början att det var fel vecka att tvinga mig själv att umgås och trängas, och eftersom jag inte prompt behövde bevaka eller rapportera eller nätverka så lät jag mig själv låta bli. För när man är vuxen så måste man inte.

Det var också väldigt skönt att komma hem igen, till min egen säng i en mycket mindre lyhörd lägenhet.

No comments yet

Kommentera

