Skip to content

Promenix

10 juni, 2014

När jag var i Aten och skrev i höstas, efter att Handendär åkt hem, fick jag påminna mig själv om att faktiskt komma ut ur lägenheten. Så jag satte på mig mina joggingskor, körde igång nån podcast på mobilen, och gick ut och gick i en timme. Tittade på stan, lossade lite på sittstela muskler.

Igår kväll var Handendär borta och jag kände för att testa konceptet igen — vi ger oss ibland ut och promenerar eller joggar tillsammans, men det är länge sen jag gjorde det ensam. Det var faktiskt sjukt skönt att få igång lite puls i rask promenadtakt, lyssna på nästan en och en halv timmes stickprat, titta på natur, och sen komma hem och duscha.

Jag vet inte om jag någonsin kommer bli en joggare, men det är i alla fall bra att komma ihåg att man några månader om året kan röra på sig utanför gymmet.

No comments yet

Kommentera

