Skip to content

I ett annat liv. Eller inte.

18 maj, 2014
tags:

Jag har precis varit och tittat på Donna Tartt på Kulturhuset, och det var en intressant upplevelse inte bara för innehållet, så att säga. Hon känns som en så säregen figur, ett geni som sitter på bibliotek och på sin kammare i tio år och skriver. Klädd i svart, med en orimligt rak och blank svart page, med fötter som inte riktigt når golvet och en röst som mäter ut varje ord noggrant — inte försiktigt, men med eftertanke; hon är vad både femtonåriga Julia och trettioettåriga Julia lite drömmer om att vara. Det ensamma geniet, som gör få framträdanden och jobbar ifred.

Själv är jag medelmåttig och ställer upp på allt möjligt. Vi får väl se om det går tio år mellan mina böcker också.

5 kommentarer leave one →
  1. Ida permalink
    18 maj, 2014 8:17 e m

    Å, vem var intervjuare? Var och lyssnade i Malmö, inte alls imponerad av Linn Ullman som ställde svamliga, lätt banala frågor samt inte hade tillräckliga engelskkunskaper. Grr. När geniet talar LYSSNAR man.

    • 18 maj, 2014 8:30 e m

      Jan Gradvall – jag hörde att Ullman var lite sådär.

      • Ida permalink
        18 maj, 2014 8:46 e m

        Lyckliga ni. Kände mig lurad på konfekten. Nåväl, bara tio år till nästa roman och efterföljande besök… Suck.

  2. Anonym permalink
    19 maj, 2014 1:55 e m

    Jag såg henne här i London i höstas – superbra och intressant diskussion. Hon skulle bara prata om Secret History (inte nya boken), och eftersom det är min favoritbok så gick jag dit. Som sagt superbra! Men blev lite besviken efteråt, när bara nya exemplar av hennes böcker kunde bli signerade, jag har ju haft min kopia sen den kom ut typ. Kändes lite trist, minst sagt. ~ LIttleMissPlump (Sara)

Kommentera

