Skip to content

Tiden går och går

6 maj, 2014
tags:

Utöver att jag haft glasögon i tjugofem år så började jag tänka på andra saker som gör det väldigt tydligt för en att tiden går. Det är över tio år sen jag flyttade hemifrån. Mitt äldsta syskonbarn fyller arton om precis en månad. Jag och Handendär har snart varit gifta i tre år. (Läderbröllop, för övrigt; jag ser mycket fram emot att se vad han ger mig. I och för sig glömde vi båda två bort vår andra bröllopsdag så who knows.) Den lilla monsterkatten blir snart två, typ nån gång i juni-juli. Det är tretton år sen jag gick ut high school och flyttade hem till Sverige. Det är sex år sen jag gick ut JMK och gav mig ut i journalistträsket. I augusti är det sexton år sen jag och Annan träffades första gången, och då har vi känt varandra mer än halva våra liv.

Och så vidare. Det är lite bisarrt att tänka på. Men ballt.

No comments yet

Kommentera

